A place to breathe

Saturday, March 14, 2009

Tak ku hiraukan

Kepergianmu diakhiri dengan lambaian
Tapi nafasmu masih kedengaran
Jalan buntu, merasuk rindu
Menyelubungi kalbu, diam membisu

Langkahmu longlai
Tampak yakin, tetapi tidak
Ku mengerti apa yang bergolak
Di dalam benakmu
Tetapi tak ku hiraukan

Aku melangkah ke arah bertentangan
Terasa sepi,
Seperti berdiri seorang diri
Patah kaki bertongkat budi
Hilang budi, tempang naluri

Tak ku hiraukan
Aku berjalan maju ke hadapan
Walau arah bertentangan

Tak ku hiraukan
Aku berjalan tanpa menoleh kiri dan kanan
Walau tak sehaluan

Tak ku hiraukan
Aku menongkah arus deras bertentangan
Walau tiada tongkat budi
Untuk diri ini menagih simpati
Kepada engkau yang telah pergi

Kerana aku tahu,
Bahawa semuanya itu
Tak kau hiraukan

--syamsulhasran

4 comments:

Anonymous said...

beli kain di seberang takir, untuk sidara ada di sebelah, entah apa yang tuan fikir, gaya bahasa nampak bermasalah.

Unknown said...

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam perahu
suruh makan saya makan
suruh menulis saya tak berapa tahu

syamsulhasran said...

tapi saya tulis jugak

Anonymous said...

see.. awak mmg berjiwa halus...

About Me

I'm currently a software engineer. My specific interest is games and networking. I'm running software company called Nusantara Software.